Thursday 18 August 2016

Part 2: Syurga buatmu sayang

Sampai hospital Aku terus dimasukkan kat zon kritikal. Ramai orang pulak tu.. mostly semua kes bleeding. Aku dah tak boleh nak duduk. Kejap pusing kanan Kejap Kiri. Pastu doktor datang scan Aku..dia pun tak pasti kenapa.

Tapi sebab Aku dah sakit sangat so Diorang hantar ke wad bersalin. Mak Aku pulak tak boleh teman Aku. Suami Aku pulak dekat jb. Sorang2 la Aku menanggung sakit.

Dekat sejam dalam tu baru Ada doktor datang check Aku. Aku baring sambil merengkok. Doktor Tanya macam- macam Aku tak berdaya nak jawap. Pastu doktor scan.

Macam Ada satu Batu besar hempap kepala..bila doktor bagitahu baby dah masuk laluan. Jalan dah buka 7cm.. doktor Kata memang tak boleh nak buat apa. Dia kata kalau rasa nak push just push.

Aku keluar dari bilik tu Dan duduk kat kerusi. Tahan sakit lagi..Sampai satu tahap Aku dah rasa nak terberak. Aku inform nurse Aku dah tak Tahan. Then, Aku baring atas katil.

Dengan 3 or 4 Kali teran lahirlah anak syurga Aku. Aku memang tak keluar Lansung air Mata.  
Masa nurse pegang baby.. jantung anak aku masih berdenyut. Bila nurse bagi Aku suruh cium baby.. time tulah baru Aku macam kat Alam nyata. Aku nangis semahunya sebab anak Yang Aku kandung selama 5 bulan dah tak Ada. Aku cium anak Aku sepenuh hati. comel anak ibu iras daddy. Hidung je ikut ibu. Nurse tenangkan Aku. Dia kata dah Ada Yang menunggu Aku kat sana.

Sebelum proses nak uruskan baby bawak balik rumah nurse letak baby sebelah katil Aku..sepanjang tu Aku nangis Dan berdoa..  " anak ibu dah jadi anak syurga.. tolong aminkan setiap doa2 ibu Ya nak.. ibu Dan daddy sayang sangat2 kat kamu. doakan ibu cepat dapat adik.. kamu memang anak Yang baik sejak dalam rahim ibu lagi.."



Kalau suka jangan segan2 nak like Then comment. TQ

No comments:

Post a Comment