Saturday 3 October 2015

Pakar sakit puan

Assalamualaikum..

Harini aku plan nak pergi klinik pakar nak check berkenaan ngn cik p aku yg tetiba lama. Sebelum pergi aku google la klinik2 pakar yang best. Ramai yang cadangkan An- nur bangi dan klinik jameaton seri kembangan. 

Aku pergi klinik jameaton dulu sebab dekat. Skali Dr perempuan tak ada. Esok bru ada. Pastu pergi an- nur pun sama. Dr pakar half day je..last2 aku pergi Az- zahrah. 

Sama jugak pakar tak ada. Kalau nak kena buat appointment. Last2 plan jumpa jugak la Dr biasa dekat az zahra. Tapi aku request nak Dr perempuan. So kena tunggu lama sebab ad sorang je Dr perempuan.

Sejam tunggu baru panggil nama. Aku pun tunjuk la Dr surat yang klinik panel bagi. Pastu dia tanya la dah kahwin belum, anak berapa, berapa bulan kahwin?period regular tak?. Pastu yang paling tak leh blah bleh plak tanya nape nak check awak risau ape..? Eeh Dr ni dah ni 1st time jadi dalam hidup aku off course la risau.

Pastu Dr suruh masuk bilik scan. Sambil2 scan tu dia bagitahu la yang rahim sume elok. Cantik je. Tempatnya pun elok, cyst pon tak ada.. Then, Dr tanya ada makan jamu ke? Ada stress ke? Duduk sama ke pjj? 

Aku bagitahu la... Tak ada makan pape jamu. Cuma folic acid je. Pjj husband kat jb.

Dr kata normal la duduk jauh lambat pregnant. Folic acid bagus makan untuk hilangkan stress dan kuatkan rahim. Dr suspect aku stress kot.. Dr nasihat jangan stress2, jangan terlalu fikir nak baby( cam tau2 je..). Sebab kalau fikir sangat nak baby pun kacau hormon jugak.

Alhamdulillah tak ada yang membahayakan. Aku risau je kalau2 kena operate..hehe.. Lepas jumpa Dr nak buat pembayaran kemain lama aku tunggu. Padehal bukan ada orang pun
 Bila aku dah buat muka sambil mulut aku cakap " lembap" ..nurse tu perasan kot..baru la terhegeh hegeh tanya nama aku apa.. Baru sibuk2 nak suh aku buat pembayaran..sabar jela..

Scan + folic acid 30 biji = RM 60

Ni lah rupa folic acid


Murah jugak... Dari klinik panel aku scan je dh Rm 50. 

So, mulai harini jangan stress2. Banyakkan zikir..yang penting stop crying ye puan azyra.



Kalau suka jangan segan2 nak like Then comment. TQ

2 comments: