Tuesday 20 October 2015

interview 3

Assalamualaikum...

Semalam aku gigih apply kerja..email beberapa company. Tup tup petang tadi satu company ni reply suruh datang interview..jawatan chemist dekat ulu tiram. Mula2 aku kemain excited lagi bagitahu kat husband.

Pastu bila sampai rumah, aku kaji2 pasal company ni macam tak best la pulak. Company ni buat barang electric dengan electronic. Lagipun dia tak bagitau gaji berapa..scope kerja pon tak ada...tula apply lagi ikut hati yang
Nak sangat duduk jb.

Lagipun agak jauh dengan tempat tinggal. So, husband pon nasihat kalau tak minat takyah la g.. Aku pun ok jela.. Cuma rasa bersalah pulak..bila tak panggil interview sakit hati..dah panggil tak pergi pulak..macam menolak rezeki pulak aku ni.

Kekadang aku ni..rasa hidup tak ada hala tuju.. Kabur macam jerebu sekarang ni. Hidup tanpa matlamat. Entahlah apa nak jadi.. Sampaikan kadang aku bagitau kat officemate yang aku dah give up.. Konon nak berniaga tapi tak nampak hasilnya.. Tapi untuk kuatkan semangat aku selalu pesan pada diri " orang yang berjaya bermula dari kegagalan"
Kalau suka jangan segan2 nak like Then comment. TQ

No comments:

Post a Comment