Monday 19 October 2015

Dalam dilema

Assalamualaikum...

Pagi ni mood aku swing2.. Aku diam je masa kat office tadi. Pastu aku update status kat fb "4 tahun lebih dan aku masih di sini..bilakah agaknya dpt rezeki kat tempat lain"

Sebenarnya semalam aku keluar dengan bestfriend aku..sembang2 cerita ngan dia yang aku ni dah boring apply kerja sana sini tak dapat. Sekali die kata " better ko berhenti rehat dua tiga bulan..ko keluar university ko terus kerja tak macam orang lain ada jugak rehat2.. Ko duduk rumah tenangkan fikiran dan duduk dengan suami kau.."

Aku fikir betul jugak cakap dia. Tapi yang runsingkan kepala aku ni aku takut kalau berhenti nanti tak dapat kerja lain lagi stress. Tapi aku pernah baca artikel..pengorbanan isteri..insyaAllah rezeki tu ada kat mana2 tak perlu takut..

Aku plan kerja jela sampai bulan january tahun depan... Kalau dalam tempoh tu tak dapat jugak kerja.. Aku rasa aku kena tekad berhenti kerja..duit banyak hati tak tenang watpe kan..

Nampaknya kena ishtiharah ni...semoga Allah memberi jalan dan ruang buat hambamu yang lemah ini.



Kalau suka jangan segan2 nak like Then comment. TQ

No comments:

Post a Comment