Wednesday 30 September 2015

sensitif

Assalamualaikum...



Aku tak tahu nak cakap macam mana.. Tadi aku sembang2 dengan mak.. Tetiba dia bagitahu " adik kawan mak kahwin bulan 6 dah pregnant..." Huhu.. Aku senyap jela.. Pastu mak sambung lg " ko sedih ke kalau mak cakap2 macam ni..? Mak x pernah rasa apa ko rasa..ko x nak ke cuba2 makan betik jantan.. Kot2 bleh mengandung"

Mula2 aku ok je.. Tapi lepas tu ntah kenapa aku sensitif sangat. Aku naik bilik.. Laju je airmata ni.. Padehal aku dah janji dgn diri aku.. aku tak nak nangis.

Dalam hati ni..." Mak... Orang tak mintak sume ni.. Allah dah pilih orang utk dapat ujian ni. Kenapa susah sgt mak nak faham.. Orang tahu mak nak cucu.. Tapi Allah lebih tahu bila dia nak bagi.. Mak doakan dan sabar boleh tak.."

Dah la balik kampung baru ni ramai tegur aku dah berisi..diorang ingat aku pregnant. Kawan adik aku lagi la " kak akak nampak lain ni.. Dah berapa bulan?"... Yang cik husband pulak " bestnya tengok orang lain ada baby.."

Before ni aku da bagitahu yg cik p tintong.. So aku saja la g klinik nak tau kot2 aku sakit ke.. Dr bgtau sume elok..rahim pun ok.. Tapi dia suruh aku refer pakar pulak..huhu.. Sehari dua ni hilang selera makan aku.. Tidur pun kejap2 terjaga. Sebab asyik fikir apa masalah aku sebenarnya..

Seriously aku takut nak jumpa doktor.. Aku dah terbayang kena operation, ulang alik hospital, ambil ubat banyak2. Huhu.. Orang lain duk happy2 update g checkup baby.. Aku??? Duduk sorang2 fikir penyakit apa.. Bahaya ke tak..dah la suami jauh..aku malas nak citer2 ngan dia..sebab aku tak nak dia risau..

Sometimes aku rasa aku nak tetiba pengsan then aku bangun aku dah tak ingat sumenya..huhu sampai tahap macam ni..sabtu ni insyaAllah pergi checkup..uollss daokan aku sihat ye..





Kalau suka jangan segan2 nak like Then comment. TQ

No comments:

Post a Comment