Sunday 4 October 2015

kuruskan badan: part 1

Assalamualaikum..

Harini genap 6 bulan kahwin. Perubahan yang paling mendadak adalah berat badan aku naik dengan jayanya. Baru-baru ni aku timbang berat aku dah 68.1kg.. Padehal time kahwin ritu berat aku 62kg. Ramai jugak yang tegur badan aku naik..expecially Encik suami. Dia perasan bertambah-tambah dah lemak bini dia. Spare tyre pun dah banyak..

So, sebelum mencecah 70kg baik aku kawal apa-apa yang patut. Lagipun setiap kali nak pergi kerja aku kelang kabut cari seluar yang besar2. Sebab mostly seluar kerja aku dah tak boleh nak zip.

Encik husband pon dah janji nak fight untuk turunkan berat badan. So, target aku nak turunkan 2kg every month. Seriously, rasanya 10tahun lepas kot berat aku bawah 60kg. Hopefully, tahun baru nanti aku dah susut la sikit.

Kalau sebelum ni nak turunkan berat aku rajin buat atkins. Tapi penat oooiii.. Hari-hari ko nak makan protien je.. So, untuk kali ni aku plan untuk berpuasa seminggu. Skali la dengan puasa ganti.. Kurangkan ambil benda2 manis dan makanan ringan. Bangun awal dan buat senaman ringan..

Semoga berjaya..

4/10/2015=68.1kg
Target: 1/1/2016= 60kg


Kalau suka jangan segan2 nak like Then comment. TQ

No comments:

Post a Comment