Thursday 3 September 2015

Anak

Assalamualaikum

Semalam aku teman husband pergi tengok member die baru bersalin.. Dapat baby girl..comel sangat.. Sampai-sampai je member die terus tegur aku kata " berisi zyra sekarang.." Huhu.. Berisi aka gemuk la tu.. Biasa la orang senang hati kan..lagipun sejak kahwin badan aku memang menternak lemak.

Tengah2 syok tengok baby ada seorang makcik datang.. Dengan lazernya die macam tak bersalah boleh plak tanya aku.. " awak tak ada anak lagi ke?" .. Tersekat kerongkong aku time tu.. Selamat kawan husband tolong jawapkan.." Diorang ni baru je kahwin.."

Aku pegang baby tu..sambil doa dalam hati " semoga satu hari Allah beri peluang saya ada anak macam awak. "

Malam tadi plak husband duk cakap-cakap pasal baby.. Kalau sebelum ni aku akan nangis bila husband duk cakap-cakap soal anak.. Tapi sekarang aku dah redha. Walaupun ada rasa sebak dan kerongkong cam tersekat nak berkata-kata. Tapi aku motivatekan diri supaya jangan stress.

"Husband maafkan saya sebab belum mampu tunaikan impian awak untuk ada anak. Belum mampu bagi awak gelaran ayah. Saya belum layak di gelar isteri sempurna. Saya akan terus istiqamah dalam doa saya. Semoga Allah makbulkan doa saya satu hari kelak. Harap awak tetap sayang dan sokong saya."
Kalau suka jangan segan2 nak like Then comment. TQ

No comments:

Post a Comment