Tuesday 22 September 2015

simple wish

Assalamualaikum..

Pernah tak korang dapat message yang simple je..contoh la "good night", " take care", "miss u so much"?. Pastu korang senyum kemain lebar.. Hehehe..kalau ada mesti message tu dari orang yang korang sayang kan?

Kekadang perempuan ni bukan dia mintak seseorang lelaki tu beli hadiah branded, mahal2 untuk jaga hati. Cukup ucapan yang simple but ikhlas. Ini aku lah... Perempuan lain aku tak tahulah mungkin diorang minat kalau tiap kali merajuk husband atau boyfriend diorang bagi bunga. Tapi kalau tetiba husband aku buat camni..huhu aku suka la kan..but kalau tak pun aku tak kisah..

Tapi ucapan manis2 ni tak perlu la selalu sangat ucap..sebab lama2 macam basi..so hilang dah rasa sweet tu.. Pada aku better sesekali tapi tepat pada masanya..

Contohnya..kau punya la khusyuk study dalam kereta sebab nak interview kejap lagi.. Bajet nak hilanglan nervous..tetiba ad message whatssap masuk.. Message bergambar yang penuh dengan kata2 semangat supaya dipermudahkan urusan hari ni.. Ingatkan dari siapa..rupanya dari husband yang tengah drive kat sebelah..

Ececehhhh..bila aku senyum2.. Dia wat muka serius sambil cakap "salah send nak hantar kat orang lain.. " ..hahahaha.. Saje la tu nak bagi aku membebel..

But since dapat message tu hilang nervous aku. Senyum je g interview.. So, kekadang sesuatu benda tu walaupun nampak simple pada seseorang..tapi berharga pada orang lain. Hanya orang yang pandai menghargai je yang akan hargai benda simple2 ni.


Kalau suka jangan segan2 nak like Then comment. TQ

No comments:

Post a Comment