Wednesday 19 August 2015

tabahkan hatiku

Assalamualaikum..

Setiap detik aku didik supaya diri aku sabar dengan setiap ujian tuhan. Aku selalu nasihatkan diri sendiri tuhan tak kan uji hambanya tanpa kemampuan hambanya.

Tapi aku manusia biasa..ada masa aku tak kuat. Sampaikn aku persoalkan kenapa aku tak bertuah macam kawan2 aku yang lain. Kenapa senang je diorang bunting pelamin. Senang je diorang ada zuriat.. Apa dosa aku sampai aku perlu terima hukuman ni??

Kenapa doa2 aku tak termakbul..kenapa..kenapa n kenapa? Aku terpaksa story kat sini..sebab aku tak nak suami, mak ayah n kawan2 aku tahu yang aku tengah sedih.

Aku sedih bila mak asyik cakap2 pasal cucu.. Aku tahu suami aku pun sedih.. Lagi2 bila kawan2 die ramai dah start pregnant. Ada masa aku tertekan dan rasa terhina sangat. Macam tak guna je aku ni..

Ya Allah.. Maafkan aku sebab mempersoalkan takdirmu. InsyaAllah doa dan ibadahku akan ku teruskan supaya aku sentiasa dekat denganmu dan aku redha ya Allah..

Semoga harini kau basahkan aku dengan air mata. Tapi kemudian hari akan ada sinar bahagia buat hambamu.


Kalau suka jangan segan2 nak like Then comment. TQ

No comments:

Post a Comment