Thursday 25 July 2013

NUZUL AL-QURAN

Assalamualaikum w.b.t

Apa yang best hari ni?? Cuti!!!!... 

Ingat!! cuti hari ni bukan suka2 nak bagi korang lepak2 tak buat apa2 kat rumah.. Hari ni 17 Ramadhan dimana kita di kehendaki mengingati peristiwa  turunnya ayat Al-Quran yang pertama kepada Nabi Muhammad s.a.w secara berperingkat sehingga menjadi lengkap.

Masa zaman jahiliah dulu sebelum adanya Al-Quran manusia hidup dalam kesesatan. Dengan adanya Al-Quran manusia mula berubah dari kesesatan kepada meyembah Allah yang satu.




Kalau sebelum korang dapat lesen dulu korang ada pergi kelas memandu kan?? Dia ada bagi buku panduan. Korang kena baca buku tu supaya bila kat jalan raya korang aku ikut undang-undang yang dah ditetapkan. Sekarang ni banyak sangat kemalangan.. sebab apa?? sebab kita baca buku panduan jalan raya tu tapi kita tak fahamkan apa yang di tulis dan kita tak amal.

Sekarang aku nak kaitkan buku panduan memandu tadi dengan Al-Quran. Sebagai hamba Allah di muka bumi ni buku panduan kita adalah Al-Quran.. Insyaallah kalau kita baca, kita faham dan kita amalkan apa yang ada dalam Al-Quran hidup kita akan jadi mudah. Memang ada masanya hidup kita ni berliku tapi kalau kita berpandukan Al-Quran liku2 tu kita dapat lalui dengan tenang.

Tu jela aku nak kongsikan dengan korang... Nak share detail aku bukannya pandai pon. Kang salah pulak.. 

SELAMAT MENYAMBUT NUZUL QURAN





Kalau suka jangan segan2 nak like Then comment. TQ

No comments:

Post a Comment