Thursday 25 July 2013

Kerja dan lagu raya....

Assalamualaikum w.b.t

Eh dah setengah bulan ke kita berpuasa?? kejap je rasa.. sedar-sedar kat radio dah ada lagu raya.. Tapi sebab rumah aku dekat sangat ngan tempat keje tak dan satu lagu raya nak habis dah sampai tempat keje..Tak leh nak feeling langsung.

Hari ni penat sangat rasanya.. sebab hari ni aku aku kene training budak2 baru kat lab. Konon senior la aku ni.. Padahal nyampah betul kalau orang panggil aku senior..Tapi takpe at least tu cara diorang respect aku. hihi..

Selamat la budak-budak baru ni masuk masa nak dekat-dekat puasa. Tak da la aku kebosanan tahap melampau..Ada jugak orang aku nak ajak sembang-sembang. Kalau tak keras cam batu aku duk sorang2 tak bercakap.

Memandangkan esok nak cuti Nuzul Quran + cuti hujung minggu mood pon semua dah melayang. Tapi tetap gigih buat kerja sebab kalau tak nanti bos duk tengok je.. Sekali dalam area pukul 3 bos dah angkut botol air dia.. Kalau dia dah bersama dengan botol air dia maknanya dia dah nak balik.. Dalam hati YES!YES!YES..

Lepas je bos balik.. kitorang pon sakan pasang youtube nak dengar lagu raya.. Tapi kerja masih diteruskan.. sebab tak baik makan gaji buta..Buat kerja sambil layan lagu raya baru la syok. Cina tempat aku ni pon join sekali.. " Oooo .. ini lagu saya tau.. saya selalu dengar dekat Klasik Nasional.." Yang india pulak.. "Zyra kau kasi pasang lagu yang sudilah rasa kuihku..." .. Bagus diorang ni layan jugak lagu2 melayu.

Yang duduk jauh bila dengar lagu2 raya ni semua dah rasa nak balik kampung halaman.Aku sebab hari2 balik kg halaman jadi perasaan menghayati lagu tu tak la sangat.. Tapi aku tetap rindu nak jumpa sanak saudara.. 


Ok la.. selamat berehat.. Isikan masa cuti ni dengan perkara bermanfaat.. 











Kalau suka jangan segan2 nak like Then comment. TQ

No comments:

Post a Comment