Wednesday 16 December 2015

takdir itu belum tertulis

Assalamualaikum...

Minggu ni aku dah start busy sebab nak siapkan kerja-kerja yang patut sebelum aku resign. Memandangkan bulan 12 banyak cuti so, dalam beberapa hari jela tinggal untuk aku bereskan semua kerja.

Rasa lega sangat sebab pasni kurang sikit tekanan aku dari mengadap mulut-mulut yang suka tanya aku bila nak ada anak. Aku kadang naik fedup...asal aku jumpa diaorang je asyik tanya benda sama. Aku sebenarnya dah give up.. Sampaikan aku suruh husband aku bagi jela orang hadiah baju baby yang kitaorang dapat tu..



Husband aku pun sekarang asyik-asyik bagitahu yang kawan dia Kahwin dekat-dekat dengan kitaorang dah mengandung..aku faham apa yang dia nak sampaikan.

Bila banyak sangat tekanan dari orang sekeliling.. Seriously buat aku give up. Aku dah tak nak pergi urut..tak nak makan jamu..semua aku dah malas..

Tapi... Walaupun ramai manusia yang suka kepoci..tapi aku syukur ada lagi kawan-kawan yang tak putus suruh aku sabar. Banyakkan berdoa.. Thanks you all.. Buat yang suka menyindir tu takpelah.. Diorang tak rasa apa yang aku rasa. Biarlah Allah yang membalasnya.

Sekarang ni usaha aku hanya tawakal pada Allah.. Sebab anak itu amanah darinya..dia yang tahu bila nak bagi aku jaga amanah dia.. Aku harap Allah berikan aku kekuatan untuk berdepan ujian ni. Aku ni jenis hati sensitif..kena jentik sikit dengan soalan bab anak...jantung terus sesak..air mata pun bertakung.

Kalau suka jangan segan2 nak like Then comment. TQ

No comments:

Post a Comment