Tuesday 6 September 2016

Hikmah disebalik keguguran

Harini hari ke 25 berpantang. Emosi masih turun naik. Orang yang tak pernah rasa mesti kata aku ngada-ngada. Tengok orang post pasal baby je aku jadi sedih, nak marah,benci.. padehal dia tak salah pon. Aku tahu aku tak boleh terus macam ni.. aku kena yakin ada hikmah yang Allah nak tunjuk..

1) Aku memang nak sangat anak. Mungkin sebab aku teringin sangat Allah pilih jadikannya sebagai ujian. Allah nak tengok sejauh mana kebergantungan aku padanya.

2) Allah nak tunjuk yang kita sebagai hamba hanya merancang..tetapi dia lebih tahu apa yang terbaik buat kita.

3) Allah nak aku sentiasa dekat dengannya. Alhamdulillah sejak gugur bibir sentiasa basah dengan zikrullah.

4) Allah nak tunjuk betapa sayangnya mak ayah aku pada aku. Diorang jaga aku baik-baik masa pantang ni

5) Allah nak tunjuk kasihnya seorang suami buat isterinya. Dia sanggup ulang alik setiap minggu sebab nak jenguk aku

6) Allah nak tunjuk yang semua di dunia ni hanyalah pinjaman.  Sampai masa dan ketika setiap yang kita sayang Allah akan ambil semula.

7) Hikmah yang paling besar adalah Allah nak aku bersyukur sebab aku ada seorang wildan syurga. Saham akhirat.


Kalau suka jangan segan2 nak like Then comment. TQ

No comments:

Post a Comment