Friday 9 September 2016

pengalaman mengandung baby boy

Assalamualaikum...

Kali ni aku Nak throwback balik pengalaman mengandungkan baby boy aku tu. Ada Yang Kata Nak tahu kita pregnant boy ke girl tengok dari sikap si ibu tu contoh makanan Yang si ibu suka makan. Sajela aku tulis..kot-kot nanti ada rezeki mengandung lagi leh la compare.

1) aku suka sangat makan benda masam-masam. Padehal siapa Yang rapat dengan aku mesti tau Yang aku ni spesies tak suka masam. Tapi bila time mengandung kalau dapat makan pelam masam selamber je aku ratah. Pastu, air wajib tetiap hari adalah sunquick minum sejuk-sejuk. Maklumlah mengandung panasnya lain macam.

2) Aku kurang alahan. Muntah-muntah tu Ada la Tapi tak kerap. Start alahan pun masa dah 2 bulan. Tak boleh bau goreng-goreng, bau sabun, bau nasi Yang tengah tanak.. tu pun kejap je..lepas 3 bulan dah OK.

3) Aku tak suka guna pencuci muka. Padehal sebelum pregnant perkara wajib bangun je mesti cuci muka dengan pencuci muka.

4) Tak suka mekap. Tapi bila pergi jalan-jalan jumpa orang..orang tegur muka berseri..pembawakkan budak la tu..

5) Suka sangat main game. Aku boleh ngadap main game tu tak jemu. Siang malam. Memang Kalau main game tu dah macam orang laki.

6) Baby pulak suka duduk kat bahagian kiri. Dia mengeras ke tendang-tendang ke mesti sebelah kiri.

7) Perut aku time pregnant kecik. Kalau orang tak tahu Memang tak perasan aku mengandung.Tapi aku je Yang rasa Ada perubahan sebab semua seluar tak muat.

8) Kerap rasa Nak pitam. Ada sekali aku tengah shopping beli barang dapur tetiba aku pengsan. Aku tak boleh berdiri lama-lama. Lagi-lagi kat tempat panas.

Tapi orang kata ibu boleh rasa anak dalam perut tu boy ke girl..Tapi aku ni instinct tersasar..aku bajet girl..Tapi boy rupanya. Nanti lepasni boy ke girl tak kisah la janji sihat.
Kalau suka jangan segan2 nak like Then comment. TQ

No comments:

Post a Comment